Co zrobić, kiedy dokumenty przestają się mieścić w archiwum, a dokumentacji cały czas przybywa? Wielu klientów Rhenus Office Systems Poland przekonało się już, że najlepszym wyborem w takiej sytuacji jest digitalizacja danych i przejście na dokumentację elektroniczną tam, gdzie tylko to możliwe.
Ikano Bank należy do założonej przez twórcę IKEA Grupy Ikano, która prowadzi działalność w Europie, Azji i Ameryce Środkowej. Ikano Bank oferuje proste i wygodne rozwiązania finansowe, ułatwiające codzienne życie wielu ludzi, m.in. umożliwia zakupy na raty w sklepach IKEA. W swojej ofercie ma też kartę kredytową IKEA Family, Raty Eko na zakup fotowoltaiki z oferty IKEA i Foton Technik oraz kredyt gotówkowy na dowolny cel. Więcej o Ikano Banku można przeczytać na ikanobank.pl. Rhenus Office Systems Poland współpracuje z klientem od 2010 r., czyli od momentu, kiedy oddział Ikano Banku pojawił się w Polsce. Wykonujemy kompleksową usługę digitalizacji, archiwizacji, brakowania oraz niszczenia dokumentacji.
Wyzwania
Sukcesywnie rosnąca liczba klientów Ikano Banku to nowe możliwości, ale także i wyzwania związane z zarządzaniem fizycznymi dokumentami:
- Dokumenty zajmowały coraz większą przestrzeń w biurowych szafkach i biurach pracowników, którzy potrzebowali dostępu do konkretnych akt.
- Przechowywanie i obsługiwanie umów w formie papierowej stawały się coraz bardziej uciążliwe lub niemożliwe w systemie pracy zdalnej.
- Należało uprościć dostęp do konkretnych zasobów archiwalnych dla autoryzowanych pracowników oraz zwolnić powierzchnie biurowe.
Rozwiązania
Rhenus Office Systems Poland współpracował z klientem w celu stworzenia optymalnego rozwiązania łączącego najlepsze praktyki rynkowe z potrzebami Ikano Banku. Celem było uproszenie dostępu do oryginalnych danych przy zapewnieniu maksymalnego ich bezpieczeństwa, a także zmniejszenie zajmowanej przez archiwizowane dokumenty przestrzeni.
- Biorąc pod uwagę duży przyrost dokumentacji, klient zdecydował się na zdigitalizowanie zasobów i przejście na przetwarzanie i procesowanie umów w formie elektronicznej.
- Wypracowano nową logistykę przepływu dokumentów do skanowania z uwzględnieniem bezpośrednich dostaw do Rhenus Office Systems Poland, gdzie odbywa się transformacja dokumentacji papierowej w ich cyfrowe obrazy oraz pozyskiwanie wymaganych danych.
- W biurze Ikano Banku wprowadzono tzw. bezpieczne pojemniki służące do gromadzenia dokumentów przeznaczonych do zniszczenia.
Rezultaty
- W ciągu 2020 roku zdigitalizowaliśmy 167 040 umów, co daje 1 179 780 zeskanowanych stron oraz 1 336 320 znaków wpisanych podczas indeksowania. Łącznie zdigitalizowano 111 GB danych.
- Skrócił się czasu dostępu do dokumentów oraz danych w nich zawartych, ponieważ są one udostępniane w formie cyfrowej.
- Dokumentacja cyfrowa jest dostępna dla uprawnionych pracowników zdalnie z każdego miejsca w trybie 7/24.
- Nastąpiło zwolnienie powierzchni biurowej, ponieważ oryginały dokumentów trafiły do dedykowanego archiwum Rhenus Office Systems Poland, gdzie są odpowiednio przechowywane i zabezpieczone zgodnie z ISO 27001 i 9001.
- Wprowadzono porządek w archiwum; znacznie zmniejszyła się ilość miejsca w biurach niezbędna do gromadzenia dokumentacji dzięki regularnym odbiorom akt i brakowaniu tych, których okres przechowywania już minął.
Dodatkowe korzyści, które dostrzega klient
- Większa kontrola i łatwiejsze raportowanie oraz niższe koszty operacyjne.
- Przekazanie obowiązków związanych z zarządzaniem dokumentacją kliencką specjalistom z Rhenus Office Systems Poland umożliwiło pracownikom Ikano skupienie się na bieżącej pracy.
- Usystematyzowanie i wprowadzenie jednolitego schematu indeksowania do zarządzania dokumentami.
„Nieczęsto ma się okazję współpracować z partnerami biznesowymi, którzy dbają o biznes kontrahenta jak o swój własny. Z Rhenus Office Systems Poland działamy na zasadzie win-win. Bardzo cenię sobie elastyczne podejście do naszych wymagań i procesów. Pozytywna atmosfera sprawia, że nie tylko idziemy do przodu i wdrażamy nowe pomysły, ale też robimy to w sposób dający obustronną satysfakcję” – mówi Dariusz Koniewicz, Menedżer Zespołu Obsługi Klienta i Windykacji w Ikano Banku.