Regularne niszczenie dokumentacji w siedzibie firmy to wyzwanie, które wymaga nie tylko odpowiedniego przygotowania pracowników, ale i profesjonalnego sprzętu. Spełnienie tych warunków wbrew pozorom nie jest proste, nawet dla dużych korporacji. Nie bez powodu coraz więcej firm decyduje się na outsourcing tego typu procesów.
Wyzwania
Firma Hochland to jeden ze światowych liderów w przetwórstwie mleka i produkcji serów. Globalna historia firmy sięga 1927 roku, a jej początki w Polsce to lata 80. Rhenus Data Office rozpoczął współpracę z Hochland w 2018 roku. Firma poszukiwała partnera, do bezpiecznego i regularnego odbioru i niszczenia dokumentów.
Klient korzystał w swoich biurach z leasingowanych niszczarek. Zdarzało się, że sprzęt się psuł, a jego serwisowanie i naprawy były czasochłonne i kosztowne. W związku z tym, Hochland postanowił postawić na outsourcing procesów niszczenia dokumentacji firmowej. Firma oczekiwała partnera, który zapewni:
- regularny odbiór dokumentów gromadzonych w oddziałach firmy,
- zachowanie norm bezpieczeństwa w trakcie niszczenia dokumentów oraz przestrzeganie przepisów związanych z zasadami RODO,
- ekologiczne zagospodarowanie ścinek powstałych w procesie utylizacji dokumentów.
Rozwiązania
Po skalkulowaniu kosztów związanych z leasingiem niszczarek, zużyciem energii, ceną wywozu ścinek i godzinami pracy swoich pracowników, firma uznała, że zlecenie niszczenia dokumentów firmie zewnętrznej okaże się zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Zaproponowaliśmy firmie Hochland następujący model usługi:
- umieszczenie aluminiowych pojemników Rhenus Data Office dopasowanych do ilości dokumentów powstających w każdej lokalizacji firmy:
- 2 pojemniki 250 litr. i 2 pojemniki 70 litr. w centrali firmy w Kaźmierzu koło Poznania,
- 2 pojemniki 250 litr. w Zakładzie Produkcyjnym w Węgrowie,
- 2 pojemniki 250 litr. w biurze Hochland w Poznaniu,
- cykliczny odbiór pojemników z każdej lokalizacji raz w miesiącu w według harmonogramu ustalone na cały rok.
Rezultaty
W rezultacie firma Hochland zyskała stałego i odpowiedzialnego partnera, dzięki któremu nie musi już angażować w procesy niszczenia własnych zasobów.
- Dzięki outsourcingowi procesu niszczenia firma realnie zwiększa swój pozytywny wpływ na środowisko, a dodatkowo zmniejsza wydatki, jak i oszczędza czas swoich pracowników.
- Uzyskuje wysoki poziom bezpieczeństwo i wygodę w procesie niszczenia firmowych dokumentów, a jednocześnie spełnia wymogi związane z ochroną danych osobowych.
- Gromadzenie dokumentów przeznaczonych do zniszczenia w bezpiecznych pojemnikach ułatwia utrzymanie porządku w oddziałach firmy i zmniejsza zapotrzebowanie na miejsce do jej przechowywania.
- Regularna wymiana pojemników oraz niszczenie znajdujących się w nich dokumentów sprawia, że firma nie musi martwić się natłokiem nieaktualnej dokumentacji.
Dodatkowe korzyści, które dostrzega klient
Dzięki stabilnej współpracy i zbudowanemu zaufaniu Hochland zlecił Rhenus Data Office wykonanie dodatkowych usług:
- zniszczenie 166 sztuk twardych dysków w 2021 roku,
- odbiór i zniszczenie znacznej liczby dokumentów z archiwum zakładowego.